Vår värdegrund är vår kompass som leder oss rätt i vardagen. Den finns med i allt vi gör. Den beskriver hur vi förhåller oss till varandra, våra kunder och samarbetspartners. Och den ger oss drivkraft och energi.
En sund och kostnadseffektiv hantering av fel inom bygg- och fastighetsmarknaden. Vi vill skapa en friktionsfri arbetsglädje i alla led!
Vi ska inspirera bygg- och fastighetsbranschen att jobba mer hållbart med frågor som rör deras garanti-, service och felanämningar.
Med ny teknik så tar vi all ärendehantering till en ny nivå. Vi halverar tid och kostnad i alla led. Vi skapar på så sätt en mer positiv arbetsmiljö för alla inblandade.
Vi strävar efter att skapa förtroendefulla relationer mellan såväl våra kunder som medarbetare. Genom vår tjänst skapar vi trygghet för våra kunder, så de lugnt kan luta sig tillbaka i förvissningen om att vi utför vårt arbete professionellt och med fokus på att underlätta deras vardag.
De ska vara enkelt att anlita oss och använda våra tjänster. Hela kedjan från felanmälan till åtgärdat fel och rapport ska vara smidig. Våra medarbetare, kunder och samarbetspartners ska också uppleva att vi är tillgängliga och enkla att ha att göra med.
Med service menar vi att vi ska finnas tillgängliga för våra kunder och bemöta dem professionellt i alla sammanhang. Vi vill helt enkelt skapa förutsättningar för ständiga förbättringar, där kundens behov alltid är vårt fokus.
Riksbyggen har nyligen startat ett samarbete med Garantio för att få hjälp att hantera våra kunders frågor och felanmälningar i ett nyproducerat projekt. Patrik som ansvarar för uppgiften bevakar att entreprenören tar sitt ansvar och ser till att de som anmäler får svar och återkoppling. Han gör ett utmärkt jobb och har blivit en uppskattad och viktig medlem av projektteamet. Riksbyggen är väldigt nöjda och ser fram emot ett långsiktigt samarbete.
Efter att vi startat vår samarbete med Garantio har vi upplevt att bättre flöde i våra garantiarbeten och våra så kallade ”bomkörningar” när vi får rycka ut och åtgärda felanmälningar som sedan visar sig inte vara garantiärenden har minskat till nära noll.
Roligt att se ett företag som utnyttjar dagens nya teknik och flätar samman den med ett tidskrävande moment som eftermarknaden inom byggproduktionen är. Vi har även sett att våra beställare och deras kunder snabbt anammat vår nya sätt att arbeta på, vilket är väldigt positivt.
Garantio har på ett enkelt och kvalitetssäkrat sätt underlättat förvaltningen av felanmälningar och garantiärenden för oss som fastighetsägare. Dessutom är de riktigt trevliga att prata med 😉