Garantiärenden och felanmälan i videosamtal
Det är mycket tid som går till spillo i bygg- och fastighetsbranschen när det gäller hantering av garantiärenden och felanmälan. Några textrader som gör att platsbesök krävs och risken för felbedömningar och missförstånd ökar. Frustrerande är bara förnamnet. Låt oss presentera en lösning.
Tänk dig en ärendehantering där vi börjar med ett videosamtal. Där anmälaren får möjlighet att prata direkt med en kunnig hantverkare och visa exakt hur problemet ser ut. Tänk dig sedan att utföraren får en film på det ärendet gäller vilket gör att det besiktande platsbesöket inte längre behövs och utföraren kan i lugn och ro se och planera arbetet, innan åtgärd utförs. Det kallar vi för besparing. Av tid, pengar, hälsa och miljö.
Vårt tillvägagångssätt är att syna, kategorisera och dokumentera fel i videosamtal. Vi använder vår egenutvecklade tjänst där vi kombinerar mångårig erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen, med teknisk spetskompetens och en vilja att underlätta i felanmälan och garantiärendehantering för bygg- och fastighetsvärlden.
Vår tjänst skapar vinning för alla parter – i alla led. Det är mycket viktigt för oss att oavsett om du äger, har byggt eller förvaltar fastigheten så tjänar du och dina partners på att använda vår tjänst. Vår tjänst präglas av användarvänlighet och är lätt att integrera för att möta våra kunders och kunders partners olika behov.
Vi gör det enkelt att på bästa sätt lösa en felanmälan
Boka ett möte
I samband med felanmälan bokar anmälaren den tid som passar bäst för videomöte. Anmälaren kan då själv välja den tiden som passar i livspusslet och slipper på så sätt stanna hemma och förlora arbetsinkomst eller värdefull tid med nära och kära.
Videosamtal
När det är dags får anmälaren en länk via sms som leder direkt in i videosamtalet, utan att du behöver ladda ner en app. I videosamtalet bedömer och dokumenterar våra skickliga operatörer ärendet och i många fall så kan vi avhjälpa vi felet direkt.
Åtgärd
Om ytterligare åtgärd krävs får utföraren filmen skickad till sig. Med hjälp av filmen kan åtgärden planeras lättare och utföras snabbare. När ärendet byter status skickas en uppdatering till anmälaren, som hålls uppdaterad genom hela processen.
Vi kan korta tiden för varje ärende med 1,5 timmar.
- Varje år byggs och renoveras ca 135 000 lägenheter i Sverige
- Garantitiden är 5 år, totalentreprenören är ansvarig för felanmälningarna
- Omkring 1 miljon felanmälningar görs varje år
- Varje felanmälningsärende tar omkring 3 timmar
Garantio kan korta tiden för varje ärende med 1,5 timmar. Det innebär en besparing på ca 600 kronor per ärende och en total besparingspotential på 600 miljoner kronor i branschen!
Skräddarsydda rapporter
Vi förstår vikten av att se och följa felanmälan och garantiärenden under projektens gång, samt att ha tillgång till all historik. Med vårt rapporteringsverktyg så kan vi genererar rapporter så att rätt person får rätt information så ofta den önskar. Bra va?
Rapporterna skräddarsys efter era behov och kan exempelvis filtrera på enskilda projekt, installatörer och typ av fel. På så sätt kan rapporterna även användas som underlag för strategiska beslut och ge en bra överblick över samtliga projekt.
Direkta fördelar
- Halverar din kostnad
- Eliminerar bomkörningar
- Ger mervärde vid anbud
- Konkurrensfördel
- Frigör resurser och tid